Oficiální název společnosti zní Huawei Technologies Co. Ltd., známá je však především pod zkráceným označením Huawei. Jedná se o mezinárodní telekomunikační společnost se sídlem v Číně, která na trh dodává informační a komunikační řešení.
K historii značky Huawei
Historie značky se začíná psát už v roce 1987, až do roku 1997 však působila jen ve své domovině. Do České republiky pak Huawei oficiálně vstoupil v roce 2005. Celou společnost silně podporuje čínská vláda, vzhledem k tomu, že patří mezi hlavni technologické opory Čínské lidové armády, což ovšem vzbuzuje poměrně značně kontroverzní ohlasy.
Huawei se především orientuje na prémiové technologie a produktové inovace. Asi nejznámějšími výrobky z dílny této asijské korporace jsou bezesporu mobilní telefony, na trh však dodává i tablety či chytré hodinky.
Kudy vedla cesta k úspěchu
V roce 2018 ovládá Huawei již čtvrtinu trhu. Silná expanze rovněž na evropský trh s sebou přinesla i velmi široké portfolio produktů. Trh výrobce pečlivě monitoruje a podařilo se mu se takto silně etablovat i díky tomu, že vyplňuje prostor všude tam, kde jeho konkurence ještě zanechala příležitost.
Nejvíce se mu stále daří prosazovat primárně s přístroji nižší třídy, pozvolna však čínský výrobce proniká rovněž do prémiového segmentu. Svoji konkurenci předstihuje zejména vizuálním pojetím mobilních telefonů. Huawei si dává záležet jak na designu, tak i na precizním zpracování.
Vyčleněním jedné modelové řady navíc značka podstoupila na trhu se smartphony poměrně nezvyklý krok, když na trh vypustila v rámci své skupiny další samostatnou značku. Ta dostala název Honor a na evropské trhy se poprvé „podívala“ v roce 2014, na domácí půdu vstoupila o rok dříve. Také tato značka se profiluje primárně jako progresivní, moderní a určená mladým uživatelům. Telefony se tak od počátku zacílily hlavně na podporu LTE a na dlouhou výdrž baterie. Nabídka produktů byla oproti mateřskému Huaweii o něco menší.
Jako první se zájemcům představil telefon s názvem Honor 6. Charakteristickým se pro něj stalo zejména vydařené dílenské zpracování. Pětipalcový displej působí ještě rozměrnější díky velmi tenkým rámečkům.
Dnes už zdaleka nemůžeme říci, že by platilo jednoduché členění na „vyšší“ modely Huawei a „nižší“ třídu od Honoru. Huawei se stále více snaží šlapat na paty tradičním značkám a pokrývat svými přístroji rozšiřující se spektrum zákazníků.
Top modely značky Huawei
To nejzajímavější, co čínský producent poslal čerstvě v rce 2018 na trh pod vlastní značkou Huawei, je určitě Huawei P20 Pro. Na tuto vlajkovou sérii posléze navázal i Huawei P20 Lite. Uživatele okouzlí zejména povedený design s tenkými rámečky. Trendovým prvkem naznačujícím neomylně směřování značky je i výřez v displeji. Odlehčená varianta lákala i na sympatickou cenovku, téměř o polovinu nižší, přestože i původní verze patří v prémiovém segmentu k tomu levnějšímu. Komu se tak zrovna nechce investovat do iPhone, rozhodně má po čem sáhnout.
Elitním modelem roku 2017 se stal Huawei P10, který si zachovává konzervativní pojetí, přesto může nabídnout solidní zásobu funkcí. Určen je pro nejnáročnější uživatele. Poněkud diskutabilní je designové provedení, přestože mobil působí v zásadě elegantně. Kritici mu však vyčítají až příliš zjevnou inspiraci telefony od Applu. Z hlediska ceny navíc ve srovnání se svou konkurencí určitě patří k těm dostupnějším, než třeba vrcholné modely od Samsungu.
Podobné ambice na atak samotné špičky si dělá i model Huawei P9. Může se chlubit mimořádně zajímavou výbavou, která obsahuje třeba dvojitý fotoaparát. Nijak nezaostává ani precizní zpracování, tělo díky použitému kovu působí opravdu luxusně. Firemní filosofii dokonale potvrzuje i odvozený model P9 Lite.